mandag 16. november 2009

Tone: Bursdagsfeiring :)

Når så mange er så snill med meg når jeg har bursdag, skulle det vel bare mangle at det ikke ble dedikert et bloggeinnlegg til nettopp denne spesielle dagen!

I og med at dagen i dag er full med skole, eller i alle fall så er ettermiddagen full (har skole fra 15 - 21), så ble det litt feiring i går i steden. Etter et sterkt ønske fra meg, ble dagen feiret på TGI Friday's. Veldig fint dette med å ha bursdag egentlig, for da får man jo gjort nettopp det man selv ønsker mest :) Det er litt styr å komme seg til denne resturanten siden den ligger i utkanten av byen og både metro og buss må tas i bruk, men ingen klagde og alle stilte mer enn gjerne opp! Da skal det jo være sagt at jeg har snakket LITT om bursdagen min i den siste tiden (og ja, jeg er veldig glad i det å ha bursdag - å det bør man være, for man har det jo trossalt bare 1 gang i året!), så ingen her på domen har vel hatt anledning til å ikke få med seg hva som var planen for dagen :p Men jeg tror oppriktig at de syns det var trivelig de også :)

Bursdagsbarnet :)

På Friday's var alle oss norske, i tillegg til fire av våre russiske klassekamereater. Veldig koselig at også de hadde lyst å feire dagen sammen med oss. Og ikke minst så er det praktisk, for da jeg skulle ringe å bestille bord for kvelden la betjeningen på røret fordi jeg ikke snakket russisk, og jeg måtte pent be en av våre russiske venner om hjelp. Selvfølgelig stilte de opp med å reservere bord og i tillegg kjefte opp betjeningen som kun la på røret - bra jobbet sier bare jeg! Vi fikk alle spist masse god mat og hadde en koselig stund sammen! Etterpå tok noen av oss turen videre til bowling, der bursdagsbarnet var så heldig å vinne (og ja, jeg tror oppriktig at jeg vant fordi jeg var flinkest, og ikke fordi de andre lot meg vinne fordi jeg var bursdagsbarn!).

Gjestene på gårdagens feiring på Friday's må jo også dokumenteres :)

Aurora, Lene, Ragnhild og Kari

June og Synnøve


Synnøve, Ana, Eka, Lea, Ove, Vidar og litt av meg

Natalia og Lea

I dag tidlig (les: 09.20 russisk tid, og 07.20 norsk tid!) ble jeg vekt av verdens beste venn som kom med stearinlys og et lass med gaver under armen. Snakk om perfekt måte å våkne på sier bare jeg :) Synnøve hadde nemlig i langsommelig tid brukt klesskapet sitt som skattekammer for et helt lager av gaver! Det var nemlig mange som hadde benyttet anledningen til å bruke Synnøve som brevdue da hun var i Bergen - veldig koselig at dere tenker på meg selv om jeg er i det store utland! Jeg har altså brukt hele morgenen på å åpne gaver og har fått utrolig mye fint. Vi snakker da om treningsklær, smykker, sjokolade og flere hjemmelagde gaver (både veske (jeg er mektig imponert Anja!), tøfler og selbu-mobilvott). Jeg sier bare tusen takk til alle sammen - dere er så utrolig snille :)


Ja, jeg var litt trøtt da jeg ble vekket tidlig i mårrest..

Men se så mye fint jeg fikk - var absolutt verd å stå opp tidlig for!


I tillegg så har jeg vært så heldig å få bursdagssang dedikert til meg ved flere anledninger i dag. Det startet med en oppvisning på skype fra Tromsø med Kristoffer pyntet opp med glitterbånd og krone – mens de sang fra full hals! Gjett om tante syns det var koselig å se lille skatten sin igjen. I tillegg har Marianne gjennomført den årlige bursdagssangen per telefon – alltid like koselig. Og som ikke dette skulle være nok, så har jo selvfølgelig gjengen på domen klart å ordne i stand med kakeselskap til meg på kjøkkenet. Gjett at det var koselig! Da jeg kom inn på kjøkkenet var lyset skudd av og alle reiste seg mens de sang bursdagsangen – og bordet var dekket med lys og daimkake (fra Ikea – smakte akkurat som hjemme!)

Bursdagskaka :D

Jeg kan oppsummere dagen (i dag og i går – for ekte bursdagsjenter feirer flere dager til ende!), og si at det å ha bursdag i utlandet er å anbefale det også! Spesielt når man har sånne snille hjelpere rundt omkring som gjør at man får noen innslag fra det kjente og kjære fra Norge! Hittil trives jeg godt med å være 23 år :)

4 kommentarer:

  1. Nesten mere gaver enn når du er hjemme jo :) Bra du fikk kake til slutt - den er ganske god den fra IKEA! Har du forandret skrifttype fordi du har bursdag eller?
    M :)

    SvarSlett
  2. Syns d e vældi godt å hør at du har hatt ein fin dag! Veit jo ka sånne daga betyr ferr deg! Å eg e vældi enig me deg! Skoilla jo gjern ha feira lamme deg:)
    Bursdagsklemma fra Bente!

    SvarSlett
  3. Marianne: skrifttypen ble endra med en feil trur æ, og viste ikke helt kordan endre det tilbake.

    Har hatt en velding fin dag ja, og utrolig kor mange som har huska på mæi - veldig så koselig :)

    SvarSlett
  4. Æ glede meg til å treffe dåkk i alta i jula igjen :)

    SvarSlett