søndag 2. august 2009

Synnøve: Dagen før dagen...

Nå har jeg sovet min siste natt i Bodø for 2009. Hjeeelp!

Da jeg våkna i morges måtte jeg kjenne litt ekstra etter hvor godt jeg har det her. Jeg har en fantastisk samboer å våkne sammen med hver morgen (vi vet ikke om vi får bo sammen i Russland), vi boltrer oss på mellom 50 og 60 kvadrat (det blir nok andre boller i St.Petersburg) og luksusgoder som kjøleskap, tv, vaskemaskin og oppvaskmaskin har topp standard (vi vet ikke om det engang er plass til dette der vi skal bo). Alle rundt meg forstår mitt morsmål - og om ikke annet kan man kommunisere på engelsk (i St. Petersburg snakker folk russisk, noe tysk og engelsk hvis vi er heldige). Her kryper en og annen liten edderkopp en sjelden gang (jeg er mer bekymret for hva som kryper rundt i studentboligene), og man kan trygt rusle rundt uten de helt store bekymringene for ran, overfall etc. (jeg kommer aldri til å ta sjansen på å vandre rundt alene i store Russland og uten identitetspapirer på meg).

Dette er noen av bekymringstankene jeg har, men mest av alt blir dette utrolig spennende og lærerikt - og jeg kan ikke annet enn å glede meg til å se hva som venter oss! :) Visum og pass er i boks, forsikringen gjelder for det aller meste, jeg er godt vaksinert mot all slags rariteter, flybilletten er klar, bagasjen pakkes ferdig i dag og alle har fått hadeklem. Hasta la vista, folkens!

5 kommentarer:

  1. Knall bra jobba Snuppa! Det her trur æ at blir utrolig bra :)

    SvarSlett
  2. åh, æ e sååååå misunnelig på dokker! Det her går nok kjempefint :)

    SvarSlett
  3. Nu vente æ spent på fortsettelsen her! Kordan går det?! :) Klem

    SvarSlett
  4. dagbok.... - når kommer første oppdatering?

    SvarSlett
  5. Takk for kommentara alle sammen! Her i Russland har ikke folk det spesielt travelt, så det tok litt tid å få internett opp å gå. Nu love vi at oppdateringer skal komme straks det e verdt å gi dem :)

    SvarSlett