mandag 17. august 2009

Tone: Pannekaker :) :)

Her er det bare en ting å si - Санкт-Петербург er et eldorado for pannekakeelskere! Det er pannekakeboder på nesten hvert et hjørne, og flere pannekakekafeer er lokalisert rundt omkring i byen :) Og selvfølgelig måtte dette testes ut av oss som fra før av er veldig glad i pannekaker - og da spesielt norske pannekaker. Jeg og Synnøve var vel kanskje en smule mer skeptiske enn hva Vidar var, men klare for å smake på dette som alle andre skrøyt sånn av!

Det som er forskjellen mellom pannekakene her og hjemme i Norge er at disse er fylt med masse ulike fyll - alt fra kjøtt og fisk til syltetøy og sjokolade. Jeg bestemte meg for å teste ut pannekake med ost og skinke (smakte faktisk ganske så godt!), Synnøve tok en med karamell og eple (ble litt i søteste laget selv for en som elsker søtt :P), mens Vidar kjøpte en med syltetøy og krem. Sånn alt i alt fant vi vel ut at Vidars pannekake denne gangen var den som falt best i smak! Men vi skal uten tvil tilbake hit - for pannekaker med sjokolade må jo testes ut av sjokoladeelskeren i gjengen ;)

Sånn ser vi ut når vi koser oss med pannekaker:


6 kommentarer:

  1. Må si meg enig i skepsisen! ;P Tror jeg hadde holdt meg til søtt fyll. Den med sjokolade er sikkert ikke så værst! Sandra

    SvarSlett
  2. Æ synes det e kjæmpekoselig og læse bloggen dokkers. Dokker får fortsætt og kos dokker i St.Petersburg. Bodil

    SvarSlett
  3. Du hadde nok uten tvil likt det Sandra :)

    Så koselig at du følge med Bodil, det e artig å blogge når vi får positive kommentara - det motivere :)

    SvarSlett
  4. Den med sjokolade og banan må jo selvfølgelig testes ut.... :)
    Bodil: спасибо болшое - tusen takk :)

    SvarSlett
  5. Jenter..dere må prøve den med mushroom og ost(tror det var den kombinasjonen)den er KNALL!

    SvarSlett
  6. Takk for tipset, Erik, det må testes!! :)

    SvarSlett