mandag 10. august 2009

Synnøve: Finnmarkinger??

Den siste uka har enkelte av oss virkelig blitt i tvil om hvorvidt våre røtter faktisk stammer fra myggens hovedstad Finnmark, eller ei... Allerede etter første natt var hele hurven her mildt sagt oppspist både på hender, føtter og i ansiktet. Det er jo allment kjent at et myggstikk eller to ikke er noe å hyle for, men når man ser ut som jeg gjør er det kanskje grunn til bekymring. Enkelte av stikkene er enormt store (vi snakker 8-10 cm i diameter) og de er gul-grønne i midten der giften sitter. Ikke rart vi blir stirret på når vi tar metroen? Her er en liten smakebit:

Mitt første stikk på låret!

Den fantastiske kremen som tar bort både kløe og hevelse. Tommel opp :) Dama på apoteket skjønte ikke et eneste ord av det jeg sa, bortsett fra det russiske ordet for mygg, "komar". Litt over 20 NOK kostet herligheten og den er altså verdt hvert et eneste øre. Fulltreffer!
På den ene armen min sitter et av de nyeste og helt klart verste av myggstikkene mine. Slik ser den ut etter jeg har tatt en allergitablett. Dere ser den røde ringen, sant? Hvem tør gjette på hvordan dette stikket hadde sett ut dersom jeg ikke hadde tatt tabletten?!


Slik ser en av de andre jentene ut. June har helt klart rekorden med 50 stikk bare på én arm!

6 kommentarer:

  1. Mmm..pussig at de holder seg unna bergenserene;)

    SvarSlett
  2. Hei! sjokkerende lesing! E dokker sikker på at det er mygg, d e ikke lopper da?? (Ikke for å skremme dokker). Har dokker hatt dyner og puter med dokker hjemmefra? Ellers ser det ut til at dokker har det fint, sikkert lærerikt å bo så tett innpå hverandre! Klem til dokker fra mamma Jorunn

    SvarSlett
  3. Fikk akkurat den samme kommentaren fra ei anna, så bynne virkelig å lure på om det e mygg... Har ikke dyner med hjemmefra, her ligg man i gamle ullpledd med sengetrekk over. Nam! Straks været blir litt kjøligere skal vi investere i dyner, men akkurat nu e det altfor varmt for det! Pute har vi allerede kjøpt. Klem :)

    SvarSlett
  4. Trøste og bære -- en stakkars myggfrik som meg hadde vel fått panikk. Det kan godt hende det ER mygg faktisk, jeg fikk en lignende reaksjon da vi var på la manga, store områder rundt stikket, og en væskefylt blemme der giften satt. Huff! Det tok et par uker før de var helt borte.
    Ellers er det utrolig artig å se alle de fine bildene! Fantastiske palasser, det er i alle fall sikkert. Ikke helt samme standarden på skole og oppholdssted ser jeg, men det var vel ikke å vente heller kanskje. Lykke til videre, dette blir en opplevelse for livet. :-) Klem fra Marte

    SvarSlett
  5. Hehe..Finnmarkinger liksom..:P Men ser at Synnøve har funnet frem til apoteket der nede! Skal vel bli like god på russiske legemidler som norske..hehe! Ellers så må det være noen rare mygg der nede som gir slike blemmer..
    Klem fra Sandra :)

    SvarSlett
  6. Huff, ja, legemidler er min spesialitet også her! I går tok ei annen jente her rekorden, hele foten hennes er dekt av stikk, så tett at man nesten ikke kan skille hvert enkelt. Kan ikke beskrives, men det så helt forferdelig ut! Så jeg kan igrunn ikke klage :)
    Dette blir en opplevelse for livet ja, uten tvil! Standarden blir man fort vant til, vi synes allerede det ser helt fantastisk ut her inne!! :)

    SvarSlett