onsdag 2. september 2009

Synnøve: Vaskedag


Onsdag eller torsdag hver uke har en av oss på domen ansvaret for rengjøring. Vi skal være her ca. 18 uker til sammen, dvs at hver av oss må vaske fellesarealene 2 ganger i løpet av dette halvåret. Ikke ille i grunn, men fy så kjedelig og samtidig så ufattelig nødvendig! Når 9 stk bor sammen skal jeg love dere at det trengs en vaskedag innimellom.

Denne uka er det Tones uke. Hun kan altså velge mellom å gjøre det enten onsdag eller torsdag, og plukke ut et par timer til å få utført oppgaven i løpet av disse 48 timene. Noen her på huset velger å gjøre det onsdag kveld, andre torsdag ettermiddag og andre igjen velger å gjøre det sent torsdag kveld før det bikker mot fredag - men ikke Tone! Hun er av den sorten som velger å stå opp kl. 09.00 onsdag morgen for å gjøre unna vaskingen tidlig. Og ikke nok med det, hun vasker FØR frokost også... Det er jammen forskjell på folk, må jeg si!

Så her sitter jeg da, og føler meg svært så lite effektiv denne onsdagsmorgenen, samtidig som jeg ser bort på vaskelista og ser min vaskeuke nærme seg med stormskritt. Kanskje jeg også skal stå opp lenge før russiske haner vurderer å gale, på min vaskeonsdag om 2 uker..? Eller kanskje ikke? :)

1 kommentar:

  1. Eller kanskje ikke! Vi gjør det seint torsdags kveld ;)

    SvarSlett